Életrajz
Születésétől kezdve ismerkedett a zene és a hangszerek csodálatos birodalmával.
Kezdtem a cimbalommal, majd a hegedűvel, illetve a nagybőgővel. Ezeket követte a gitár és a
szaxofon.
A gitárhoz már négyéves kora óta különös vonzalom kötötte, ezzel fejezte ki örömét és
bánatát egyaránt. Saját elmondása szerint sok nagytudású tanártól tanulhatott, akik nem csak
zenei, lelki fejlődését is segítették – elsősorban az édesapjától, akitől az első hangszereit és
életre szóló útmutatásokat kapott.
1967-70 között az úgynevezett hazai „nagy generáció” szinte valamennyi hírességével zenélt.
1970-től 1986-ig mint zenész járta a világot, hajóval. A tengerek és az óceánok világa, a
nyugodt légkör nagy hatással volt rá és átformálta a zene iránti gondolkodásmódját is.
Világszerte ismert emberekkel is játszott ez idő alatt, többek között: Ed Tigpen (Oscar
Peterson dobosa), J. Andersen a jazz élet egyik kiváló bőgőse, Janne Sefferson a Jazz-Rock
gitáros hatalmassága. Joe Pass -szel személyesen nem találkozott, levelezéssel tartották a
kapcsolatot.
Egyéni gitárjátékot alakított ki, nem alkalmazta a megszokott sémákat. Egy skandináv
ismerőse tanácsára a Mr.Fyord nevet választotta, ami könnyen megjegyezhető, közérthető
különösebb nyelvtudás nélkül és kifejezi lelki kötődését.
Mindig is a zenét és a családot tartotta a legfontosabbnak. 1986-ban úgy döntött, inkább
otthon folytatja a munkát a felesége és a lánya mellett.
A De-pression együttes 3 lemezén működött közre, egy videóklippeket tartalmazó DVD is
megjelent. Sokat játszott a Latin Combo együttessel. Korábban Póka Egonnal és Fekete
Gáborral állandónak mondható jamtriót alkottak. Gerendával (Gerendás Péter) sokat
beszélgettek a zenéről, tapasztalataikat megosztották egymással.
A Megalit együttessel szakmai elismerésben részesültek, valamint rendszeresen koncerteztek
és lemezt is készítettek. Sajnos kiadó és pénzhiány miatt a korong nem jelent meg, de online
hallgatható, letölthető!
A színházban is otthon érezte magát. Több évadon keresztül a Soproni Petőfi Színház tagja
volt. Hozzávetőleg 30 darabban működött közre zeneszerzőként vagy szövegíróként, esteleg
mindkettőként. Ilyen volt például a Rejtőzködők, vagy Shakespeare: Sok hűhó semmiért
darabja.
Számos várjáték zenéje is hozzá köthető.
Munkái a Turay Ida Színházban:
Mirandolina, amore! (2007)
Sári bíró (2011)
Aszfaltmuzsikusok (2012)
Svejk vagyok (2017)